Πρόωρες συντάξεις : "Τσεκούρι" έως και 62%!

Πρόωρες συντάξεις : "Τσεκούρι" έως και 62%!
Μειωμένη σύνταξη από 30% έως και 62% (!) θα λαμβάνουν όσοι και όσες είναι πάνω από 55 ετών, έχουν ασφαλιστεί πριν από το 1993, δεν έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα και αποφασίσουν να συνταξιοδοτηθούν πριν από τα 62 ή τα 67 έτη (ανάλογα με τα χρόνια ασφάλισης).
Σε αυτά τα «απαγορευτικά» επίπεδα θα «πέφτουν» οι συντάξεις που θα χορηγούν στους «πρόωρα» συνταξιοδοτούμενους τα Ταμεία από την 1/1/2016 με βάση το... λιγότερο «επώδυνο» ελληνικό σχέδιο για τον περιορισμό των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων (οι δανειστές ζήτησαν οι μειώσεις να ισχύσουν από τον ερχόμενο Ιούλιο για όλους όσοι «βγαίνουν» στη σύνταξη σε ηλικίες κάτω των 67 ετών).
Το συγκεκριμένο σχέδιο απέχει, βέβαια, τόσο από τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης όσο και από τις διαβεβαιώσεις που έδινε η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για περιορισμό μόνο των... εθελούσιων εξόδων σε ΔΕΚΟ και τράπεζες.
ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΙΩΣΕΙΣ
Με εξαίρεση τους ασφαλισμένους σε βαρέα - ανθυγιεινά, τις μητέρες ανηλίκων και αναπήρων παιδιών και όσους έχουν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης (δηλαδή έχουν συμπληρώσει τόσο τα απαιτούμενα έτη ασφάλισης όσο και την ηλικία) οι οποίοι «διασώζονται» από την κυβέρνηση, όλοι οι υπόλοιποι θα έχουν σημαντικά μειωμένες συντάξεις σε σχέση το ύψος των εισφορών που έχουν καταβάλει κατά τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου. Το τελικός ύψος των περικοπών θα εξαρτηθεί ανάλογα με το σενάριο που θα προκριθεί: Με βάση την ελληνική πρόταση, το ποσό της σύνταξης θα μειώνεται για όσους συνταξιοδοτούνται πριν από τα 62 έτη σε ποσοστό 6% για κάθε χρόνο που υπολείπεται έως μια 5ετία (δηλαδή κατά 30% έως τα 57) και κατά 16% για κάθε επιπλέον έτος πέραν της 5ετίας (έως 62% για τους 55άρηδες).
Δεν έχει αποσαφηνιστεί αν θα ισχύει το «πέναλτι» και στις περιπτώσεις μητέρων με ανήλικα, βαρέων - ανθυγιεινών. Από την 1/1/2016, ωστόσο, θα προστίθεται ένα εξάμηνο κάθε έτος στις «κλειδωμένες» από το 2010 έως το 2012 ηλικίες συνταξιοδότησης που είναι κάτω των 62 ετών και μετά το 2022 επιπλέον ένα έτος κάθε χρόνο έτσι ώστε να εξαλειφθούν οι ειδικές κατηγορίες ασφαλισμένων, οι οποίοι διατηρούν ακόμη και σήμερα χαμηλότερα ηλικιακά όρια.
ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ

[Ποιοι κινδυνεύουν να χάσουν έως και το 62% της σύνταξής τους!]
Στις κατηγορίες αυτές περιλαμβάνονται άνδρες ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ με 10.500 ημέρες ασφάλισης έως το ‘11 και το ‘12 (μπορούσαν να «βγουν» στη σύνταξη στα 58 ή στα 59 αντίστοιχα), γυναίκες ασφαλισμένες στο ΙΚΑ με 10.000 ημέρες ασφάλισης έως το 2010 (θα «έβγαιναν» στα 57), εργαζόμενοι στο θέαμα και ακρόαμα (στα 55), σε αεροπορικές εταιρείες, ασφαλισμένοι στον ΟΑΕΕ και στο ΕΤΑΑ με συμπληρωμένη 35ετίας έως το ‘12 (μπορούσαν να συνταξιοδοτηθούν συμπληρώνοντας τα 60 έτη), εργαζόμενοι σε ΔΕΚΟ και ειδικά ταμεία. Αγνωστη παραμένει, τέλος, η «τύχη» όσων παλαιών (πριν από το ‘83) ασφαλισμένων σε ΔΕΚΟ και ειδικά ταμεία είχαν δικαίωμα να συνταξιοδοτηθούν χωρίς όριο ηλικίας.
Αμεσο «μπλόκο» (από την 1/7/2015) με «αποδεκτό ηλικιακό όριο συνταξιοδότησης το 67ο» έτος, «βάζει» στις πρόωρες το σχέδιο των δανειστών προβλέποντας την καταβολή μειωμένης κατά 62% σύνταξης σε όσους συνταξιοδοτηθούν στα 60.
ΝΕΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΚΥΡΙΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΕΣ
Δεύτερη ανατροπή έρχεται στις συντάξεις (ακόμη και για τις μη πρόωρες) για όσους θεμελιώνουν από την 1/1/2015 και μετά συνταξιοδοτικό δικαίωμα μετά την απόφαση της κυβέρνησης να αναστείλει την εφαρμογή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος για τη διετία 2015 ? 2016 και να αλλάξει το ν.3863/10 για τις κύριες συντάξεις.
Ο τρόπος υπολογισμού των κύριων και των επικουρικών συντάξεων που θα δίνουν τα Ταμεία θα αποφασιστεί έως το τέλος του χρόνου και, με βάση το κυβερνητικό σχέδιο, θα καθοριστεί με ενιαίους κανόνες ανά κατηγορία στα τρία Ταμεία, τα οποία θα μείνουν (το ΙΚΑ για τους μισθωτούς, ο ΟΑΕΕ για ελεύθερους επαγγελματίες και επιστήμονες και ο ΟΓΑ για τους αγρότες). Ολες οι αλλαγές θα γίνουν με γνώμονα τη μείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης που θα αποτυπώσει, μαζί με τις χρηματοδοτικές ανάγκες σε βάθος δεκαετιών, επικαιροποιημένη αναλογιστική μελέτη.
Αναζητούνται δημοσιονομικά «ισοδύναμα» 1,8 δισ. ευρώ
Στον... αέρα οι παροχές που έχει υποσχεθεί η κυβέρνηση
Δημοσιονομικά «ισοδύναμα» που ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ και φτάνουν το 1,8 δισ. ευρώ αν συνυπολογιστεί και το ΕΚΑΣ - το οποίο θα πρέπει να δοθεί τον Ιούλιο σύμφωνα με «οδηγία» του αναπληρωτή υπουργού Κοινωνικών Ασφαλίσεων Δ. Στρατούλη- αναζητεί η κυβέρνηση «κόντρα» στους δανειστές που ζητούν να γίνουν περικοπές 900 εκατ. ευρώ και να υπάρξει στενότερη σύνδεση εισφορών - παροχών.
Η δαπάνη για την καταβολή του ΕΚΑΣ, όπως εκτιμούν στελέχη των Ταμείων, θα ξεπεράσει φέτος κατά πολύ τα 720 εκατ. ευρώ (έναντι 516 εκατ. ευρώ που προέβλεπε το Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα) καθώς τα εισοδηματικά κριτήρια παραμένουν ίδια από το 2011 και ο αριθμός των δικαιούχων αναμένεται να ξεπεράσει τους 300.000 μετά την κατάργηση των δώρων και του επιδόματος αδείας που μείωσε τα εισοδήματα των συνταξιούχων.
Στον λογαριασμό προστίθενται τα ετήσια κόστη για την αναστολή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος στις επικουρικές συντάξεις (326 εκατ. ευρώ), τη χορήγηση 13ης σύνταξης σε όσους έχουν μηνιαίο εισόδημα έως 700 ευρώ (500 -700 εκατ. ευρώ, ανάλογα με τα εισοδηματικά κριτήρια που θα τεθούν) και την επαναχορήγηση προνοιακής σύνταξης 360 εκατ. ευρώ σε ανασφάλιστους υπερήλικες (102 εκατ. ευρώ για την πλήρη υλοποίηση της παροχής το 2016).
Η ηγεσία του υπουργείου - που έχει κάνει πρόβλεψη να «καλύψει» από λογαριασμούς του Ασφαλιστικού Κεφαλαίου Αλληλεγγύης Γενεών μέρος από τα τρέχοντα ταμειακά ελλείμματα των ασφαλιστικών φορέων - υπολογίζει ότι θα συγκεντρώσει έσοδα από τις ρυθμίσεις των οφειλών (1,4 δισ. ευρώ φέτος και 500 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση από το 2016 και μετά) και τον περιορισμό της εισφοροδιαφυγής και της αδήλωτης εργασίας (136 εκατ. ευρώ + 83 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα).
Ο... λογαριασμός, ακόμη και με τα νέα «πέναλτι» στις πρόωρες, είναι αμφίβολο αν θα «βγει» για να δοθούν οι μετεκλογικές παροχές καθώς εκκρεμεί η απονομή δεκάδων χιλιάδων συντάξεων που είναι σε καθυστέρηση και, επιπλέον, υπάρχει ο φόβος να εκδηλωθεί ένα νέο κύμα μαζικής φυγής στη σύνταξη «τινάζοντας» στον αέρα κάθε υπολογισμό και σενάριο αντιμετώπισης του χρηματοδοτικού κενού στην κοινωνική ασφάλιση και στον τομέα της κοινωνικής προστασίας.
πηγή: EEA
Share:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου