Η έρευνα των εκπτώσεων που πραγματοποιεί κάθε χρόνο η ΕΣΕΕ με το ΙΝΕΜΥ
με την κρίσιμη συμβολή των Εμπορικών Συλλόγων σε όλη την Ελλάδα,
πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά... και στην περίπτωση της πρώτης ενδιάμεσης εκπτωτικής περιόδου το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου.
Το γεγονός πως πρόκειται για τη πρώτη φορά εφαρμογής της ενδιάμεσης εκπτωτικής περιόδου, εκ των πραγμάτων δεν αφήνει πολλά περιθώρια για ασφαλή συμπεράσματα αναφορικά με την αποδοτικότητα ή μη του μέτρου. Παρόλα αυτά μπορούν να συναχθούν κάποιες γενικές διαπιστώσεις, οι οποίες μπορούν πολύ περισσότερο να περιγράψουν τη κατάσταση της αγοράς παρά να ερμηνεύσουν ή να προβλέψουν τη πορεία της.
Τα βασικά συμπεράσματα που συνάγονται είναι τα ακόλουθα:
Η αγορά δεν συμπεριφέρθηκε ομοιόμορφα. Υπήρξαν διαφοροποιήσεις ανάμεσα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και την Υπόλοιπη Ελλάδα και μεταξύ του κέντρου και των αλυσίδων και όλων των άλλων περιοχών.
Προηγήθηκε ένας “άνομβρος Οκτώβρης” σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας και της αναμονής του Δεκαημέρου. Οι καταναλωτές όπως ήταν αναμενόμενο μετέφεραν τις αγορές τους σε εκείνο το μήνα που τους «συνέφερε» περισσότερο.
Υπάρχει σε όλους ένας διάχυτος φόβος μήπως ο υπόλοιπος Νοέμβριος απορροφήθηκε από την Κυριακή 3 Νοεμβρίου και το δεκαήμερο των εκπτώσεων.
Τέλος, από σήμερα όλοι οι καταναλωτές που μπαίνουν στα καταστήματα συνεχίζουν και ζητούν εκπτώσεις και ιδιαίτερα στα μικρά, όπου η επαφή είναι προσωπική, η άρνηση είναι εξαιρετικά δύσκολη.
Πιο συγκεκριμένα:
Στην Αττικη καταγράφονται τρεις ταχύτητες στην εμπορική κίνηση:
Α)Η «ΕΡΜΟΥ» και οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων κατέγραψαν αυξημένη κίνηση τόσο την Κυριακή 3 Νοεμβρίου όσο και σε όλη την εκπτωτική εβδομάδα
Β) Ο Πειραιάς παρουσίασε κίνηση σε κεντρικά καταστήματα και αλυσίδες την Κυριακή και ελαφρά καλύτερη εικόνα το Δεκαήμερο σε σχέση με άλλες αντίστοιχες περιόδους.
Γ) Οι περιοχές Κηφισιά, Γλυφάδα πού κίνηση την Κυριακή ήταν μεγάλη όλη η εκπτωτική εβδομάδα ήταν πεσμένη.
Δ) Οι Περιφερικές αγορές παρουσίασαν υποτονική κίνηση την Κυριακή και λίγο καλύτερα την εκπτωτική εβδομάδα –όπως πάντα των πρώτη του Νοέμβρη- χωρίς όμως σημαντικές διαφοροποιήσεις
Η Θεσσαλονίκη κατέγραψε συνολικά ικανοποιητική κίνηση και την Κυριακή 3 Νοεμβρίου και το Δεκαήμερο των εκπτώσεων.
Το ερώτημα είναι εάν η κίνηση της εκπτωτικής βδομάδας θα απορροφήσει την υπόλοιπη κίνηση του Νοεμβρίου. Τα ποσοστά των εκπτώσεων κυμάνθηκαν στο 25%
Η υπόλοιπη Ελλάδα
Το γενικότερο κλίμα σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα ήταν αρνητικό σε σχέση με το μέτρο των εκπτώσεων τα καταστήματα κινήθηκαν γενικά σε χαμηλά ποσοστά εκπτώσεων οι όποιες έγιναν σε επιλεγμένα είδη (προώθηση του στοκ) τα καινούργια είδη δεν τα προώθησαν καθόλου η τα προώθησαν με πολύ μικρή έκπτωση της τάξης του 10% που θα έκαναν έτσι και αλλιώς στου πελάτες και εκτός εκπτωτικής περιόδου.
Λόγω της αναμονής των εκπτώσεων του Νοέμβριου ο Οκτώβρης παρουσίασε μεγάλη πτώση πωλήσεων στις περισσότερες περιπτώσεις γι αυτό και στο ερωτηματολόγιο αρκετοί απάντησαν ότι υπήρξε μικρή αύξηση του τζίρου κατά το συγκεκριμένο δεκαήμερο αλλά στη ουσία ήταν πλασματική.
Η γενικότερη εικόνα είναι ότι οι εκπτώσεις το συγκεκριμένο δεκαήμερο βοήθησαν μόνο τις μεγάλες αλυσίδες που το πελατολόγιο είναι απρόσωπο ενώ στις μικρές επιχειρήσεις δημιούργησε σύγχυση στο καταναλωτικό κοινό.
kerdos.gr
Το γεγονός πως πρόκειται για τη πρώτη φορά εφαρμογής της ενδιάμεσης εκπτωτικής περιόδου, εκ των πραγμάτων δεν αφήνει πολλά περιθώρια για ασφαλή συμπεράσματα αναφορικά με την αποδοτικότητα ή μη του μέτρου. Παρόλα αυτά μπορούν να συναχθούν κάποιες γενικές διαπιστώσεις, οι οποίες μπορούν πολύ περισσότερο να περιγράψουν τη κατάσταση της αγοράς παρά να ερμηνεύσουν ή να προβλέψουν τη πορεία της.
Τα βασικά συμπεράσματα που συνάγονται είναι τα ακόλουθα:
Η αγορά δεν συμπεριφέρθηκε ομοιόμορφα. Υπήρξαν διαφοροποιήσεις ανάμεσα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και την Υπόλοιπη Ελλάδα και μεταξύ του κέντρου και των αλυσίδων και όλων των άλλων περιοχών.
Προηγήθηκε ένας “άνομβρος Οκτώβρης” σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας και της αναμονής του Δεκαημέρου. Οι καταναλωτές όπως ήταν αναμενόμενο μετέφεραν τις αγορές τους σε εκείνο το μήνα που τους «συνέφερε» περισσότερο.
Υπάρχει σε όλους ένας διάχυτος φόβος μήπως ο υπόλοιπος Νοέμβριος απορροφήθηκε από την Κυριακή 3 Νοεμβρίου και το δεκαήμερο των εκπτώσεων.
Τέλος, από σήμερα όλοι οι καταναλωτές που μπαίνουν στα καταστήματα συνεχίζουν και ζητούν εκπτώσεις και ιδιαίτερα στα μικρά, όπου η επαφή είναι προσωπική, η άρνηση είναι εξαιρετικά δύσκολη.
Πιο συγκεκριμένα:
Στην Αττικη καταγράφονται τρεις ταχύτητες στην εμπορική κίνηση:
Α)Η «ΕΡΜΟΥ» και οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων κατέγραψαν αυξημένη κίνηση τόσο την Κυριακή 3 Νοεμβρίου όσο και σε όλη την εκπτωτική εβδομάδα
Β) Ο Πειραιάς παρουσίασε κίνηση σε κεντρικά καταστήματα και αλυσίδες την Κυριακή και ελαφρά καλύτερη εικόνα το Δεκαήμερο σε σχέση με άλλες αντίστοιχες περιόδους.
Γ) Οι περιοχές Κηφισιά, Γλυφάδα πού κίνηση την Κυριακή ήταν μεγάλη όλη η εκπτωτική εβδομάδα ήταν πεσμένη.
Δ) Οι Περιφερικές αγορές παρουσίασαν υποτονική κίνηση την Κυριακή και λίγο καλύτερα την εκπτωτική εβδομάδα –όπως πάντα των πρώτη του Νοέμβρη- χωρίς όμως σημαντικές διαφοροποιήσεις
Η Θεσσαλονίκη κατέγραψε συνολικά ικανοποιητική κίνηση και την Κυριακή 3 Νοεμβρίου και το Δεκαήμερο των εκπτώσεων.
Το ερώτημα είναι εάν η κίνηση της εκπτωτικής βδομάδας θα απορροφήσει την υπόλοιπη κίνηση του Νοεμβρίου. Τα ποσοστά των εκπτώσεων κυμάνθηκαν στο 25%
Η υπόλοιπη Ελλάδα
Το γενικότερο κλίμα σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα ήταν αρνητικό σε σχέση με το μέτρο των εκπτώσεων τα καταστήματα κινήθηκαν γενικά σε χαμηλά ποσοστά εκπτώσεων οι όποιες έγιναν σε επιλεγμένα είδη (προώθηση του στοκ) τα καινούργια είδη δεν τα προώθησαν καθόλου η τα προώθησαν με πολύ μικρή έκπτωση της τάξης του 10% που θα έκαναν έτσι και αλλιώς στου πελάτες και εκτός εκπτωτικής περιόδου.
Λόγω της αναμονής των εκπτώσεων του Νοέμβριου ο Οκτώβρης παρουσίασε μεγάλη πτώση πωλήσεων στις περισσότερες περιπτώσεις γι αυτό και στο ερωτηματολόγιο αρκετοί απάντησαν ότι υπήρξε μικρή αύξηση του τζίρου κατά το συγκεκριμένο δεκαήμερο αλλά στη ουσία ήταν πλασματική.
Η γενικότερη εικόνα είναι ότι οι εκπτώσεις το συγκεκριμένο δεκαήμερο βοήθησαν μόνο τις μεγάλες αλυσίδες που το πελατολόγιο είναι απρόσωπο ενώ στις μικρές επιχειρήσεις δημιούργησε σύγχυση στο καταναλωτικό κοινό.
kerdos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου